Wodospad na rzece Grabi w Kolonii LdzańRSS

Rzeka Grabia jest prawym dopływem Widawki, która dalej wpływa z prawej strony do Warty. Jej długość to ok. 80 km.  Źródła rzeki jako Grabówka zaczynają się w powiecie piotrkowskim niedaleko wsi Grabica a ujście rzeki kończy się w powiecie łaskim w okolicy wsi Grabno. W dorzeczu Grabi oraz w samej rzece występuje bogata fauna i flora ze względu na czystość wody. Świetnie nadaje się do kąpieli, piknikowania, wędkowania, spływów kajakowych.

Aby dotrzeć do tego jednego z wielu malowniczych miejsc nad rzeką Grabią, uwiecznionego na poniższych fotkach należy skierować się w Ldzaniu w lewo za sklepem w „Ulicę nr 6” (jeszcze przed mostem)

Następnie polną drogą po ok. 100 m., kiedy skończy się ściana drzew należy skręcić w prawo na polanę, z której widać jedną z odnóg rzeki. Dalej kierujemy się wzdłuż niej zarośniętą ścieżką w prawo a następnie prosto, trzymając się lewej strony. Obecnie niegdysiejsza leśna polana, znajdująca się przed zejściem do rzeki zarosła krzakami i aby dostać się do tego urokliwego miejsca na zdjęciach trzeba „przebić się” wzdłuż wydeptanego tunelu dzikiej roślinności.

Kiedyś miejsce to pełniło m. in. funkcję dzikiego pola namiotowego. Dziś znajduje się tu atrakcyjna kamienista tama obok której możemy wsłuchać się w relaksujący szum wody przedzierającej się przez ułożone kamienie i głazy.